De woning is ontworpen voor een koppel dat vintage auto’s verzameld en herbergt dan ook een zeldzame collectie Ashton Martins. Boven de open parkeergarage zweven twee verdiepingen die zich zowel openen naar de omgeving als verzonken liggen in de kavel. Vanuit de eis van de gemeente dat het gebouw binnen de bouwenvelop van de bestaande bouw moest blijven is een afgeschuinde bovenzijde ontstaan. Een driehoekig vlak fungeert als verbinding tussen beide buurhuizen.
Daglicht
De woning is gebouwd op een lange en smalle kavel. Om de natuurlijke daglicht inval zo optimaal mogelijk te benutten zijn vides ontworpen. Zo wordt het gehele interieur natuurlijk verlicht. Daarnaast is de gehele voorgevel in glas gerealiseerd. In verband met privacy is deze gevel op de begane grond voorzien van een patroon dat naarmate de hogere verdiepingen afneemt in een gradiënt. Daarnaast kunnen privé en openbaar van elkaar gescheiden worden door de gordijnen van het interieur.
Routing
De woning is volgens een circulair concept opgebouwd. Hiervoor zijn er twee specifieke routes ontwikkeld, een snelle en een langzamere, die de verdiepingen en ruimtes met elkaar verbinden. De langzame route loopt via een luie trap van de begane grond naar de woonkamer, die verbonden is met een verhoogde keuken en eetkamer. De snelle trap omvat de gehele hoogte van de woning en biedt samen met een lift, een snelle verbinding.
Zweven
De woonkamer baseert zich op twee I-liggers die de dragende baksteenmuren aan de achterzijde van de woning verbinden. Vanuit deze I-liggers lopen stalen trekstangen van 5X10 cm naar de glazen gevel, waardoor het volume boven de auto’s op de begane grond kan zweven.