Brandloyalty, KR101

Let's uncover everyday aestetics that mankind needs to feel good. In 's-Hertogenbosch ontwikkelde Margriet Eugelink en vaa voor BrandLoyalty een gebouw dat ruimte geeft aan de ambities van de opdrachtgever. Het werd bovendien een markante overgang tussen het Essent 'bastion' en de charmante neo- renaissance en art nouveau architectuur van wijk 't Zand.

BrandLoyalty zag de potentie van het oude PNEM gebouw aan het Willemsplein in 's-Hertogenbosch en vroeg Margriet Eugelink een inspirerende huisvesting te ontwikkelen. Ambitie: een omgeving waarin medewerkers floreren en excelleren, in een gebouw dat een duurzaam en flexibel landmark is.

De buurman Essent is gebouwd in 1955 op de fundamenten van een bastion. Het gebouw is in 2007 sterk uitgebreid. Aan de andere kant ligt de wijk 't Zand,  beschermd stadsgezicht, gebouwd tussen 1890 en 1915. Neorenaissance en art nouveau, uitbundige architectuur met rode baksteen en witte gevelbanden, hoektorens en gul gebruikte ornamentiek. Nieuwe plannen mogen de samenhang niet verstoren. Het gebouw voor BrandLoyalty, een groot kantoorgebouw, vormt vanuit de wijk 't Zand de opmaat naar het nog veel grotere Essent. 4 bouwvolumes verkleinen het ontwerp visueel, het glazen hoogste deel verbindt de volumes. Alle gebouwdelen hebben een glazen buitengevel, een 2e beschermende gevel van rode natuurstenen schijven met witte vloerbanden zorgt voor een ritme dat overeenkomt met de naastgelegen historische gebouwen. Het interieur geeft energie en stimuleert de creativiteit, voor iedereen een inspirerende plek.