Project

UPC Leeuwarden Callcenter

Geen categorie

Concern ontwerpt een groot deel van het interieur van UPC’s nieuwe callcenter in Leeuwarden; één van de duurzaamste gebouwen van Nederland (leed platinum en breeam-nl certificering), ontworpen door architectenbureau Paul de Ruiter. Concern is verantwoordelijk voor de publieke ruimten (atria, koffiebar, restaurant, entree- en keukengebied). Doel van het project is het verhogen van de kwaliteit van de organisatie en het huisvesten daarvan.

Concern zet in op een moderne en menselijke werkomgeving, met een duurzaam karakter; openheid, veel daglicht, groen en optimaal ruimtegebruik zijn kenmerkend voor het interieur van zowel de werkvloeren als de publieke ruimten. Daarnaast staat de werknemer van UPC bij het nieuw-werken-concept centraal. Verbindende en duurzame factoren zijn twee hoog reikende atria die de werkvloeren (ontwerp Hollandse Nieuwe) en publieke ruimten aan elkaar koppelen. Het aangrenzende bedrijfsrestaurant is verdeeld in kwadranten, met een in het oog springende ronde bar als middelpunt. De sfeer van een grootstedelijk plein, met alle veelzijdigheid van dien.

Concern verzorgt de fasen CO, VO en DO. Alle ontwerpwerkzaamheden worden door concern zelf verricht. In de realisatiefase blijft Concern nauw betrokken als esthetisch begeleider.

Ontwerp en realisatie

  • Adres Reviusstraat 2
  • Plaats Leeuwarden
  • Projecttitel UPC Leeuwarden Callcenter
  • Projectarchitect(en) Gilian Schrofer, Annelous Rosenstok
  • Toeleveranciers false
  • Programma Kantoorgebouw (Callcenter)
  • Voorlopig ontwerp 12-09-2012
  • Definitief ontwerp 12-09-2012
  • Aanvang bouw 31-08-2012
  • Oplevering 21-03-2012
  • Opdrachtgever Liberty Global
  • Ontwerpbureau Concern
Reageer op dit artikel