De indeling is gebaseerd op een grid van 5400 mm, juist geschikt voor een overheaddeur of vrachtwagen. Langs de Scheysloot wordt het aanzicht gekenmerkt door vijftien overheaddeuren op een rij. Hierdoor rijden de wagens naar binnen die een koelingsysteem behoeven.
Architectenbureau cepezed heeft het bouwvolume op tweederde van de lengte overdwars doorsneden met een strook van drie moduulmaten breed. Hier zijn op de begane grond het magazijn, het kantoor van de montagewerkplaats en de entree voor het werkplaatspersoneel gevestigd. Op de verdieping bevinden zich de kleedkamers en wasruimtes, de bedrijfskantine en een dakterras. Naast deze strook doet een open ruimte van vier moduulmaten breed dienst als berging.
Optisch is alles verbonden door doorzichten
Langs de provinciale weg richting Noordwijkerhout ligt aan de noordwestelijke gebouwkop een entreepatio voorzien van een elektrisch bediende taatspoort. Deze is bedoeld voor klanten en kantoorpersoneel, is bekleed met zwart gravel en wordt gevolgd door een ruim veertien meter diepe strook die de helft van de totale gebouwlengte beslaat en doorloopt tot aan het dakterras. Op de verdieping zijn hierin kantoren, pantry’s, toiletten en het archief ondergebracht; op de begane grond worden de koelsystemen geassembleerd. Deze ruimtes sluiten aan op de montagehal waar de vrachtwagens staan. Doorzichten verbinden alle gebouwonderdelen optisch met elkaar.
Uitbreidbaar
Het pand is zowel in- als extern goed uitbreidbaar. In het bouwdeel dat nu dienst doet als berging is aan de zijde van de provinciale weg eenvoudig een extra vloerveld van ruim 200 meter in te passen, terwijl het gebouwstramien eenvoudig is voort te zetten op de beschikbare grond naast het huidige pand.