Skatestore in Amsterdam

Skatestore.nl maakt de stap naar offline winkels en vroeg ontwerper Peter van de Water een interieurconcept daarvoor te ontwikkelen. Dit moest voldoen aan de commerciële ambities van het bedrijf, een brug slaan van de skatescene naar een breder publiek, en aansluiten bij de eigenzinnige belevingswereld van de hardcore skaters.

Naast het juist neerzetten van de sfeer in deze daarvoor zeer gevoelige scene is de verscheidenheid van producten een uitdaging voor de ontwerper. Winkels met skatekleding en -spullen kennen een grote verscheidenheid aan artikelen, die met elkaar verenigd moeten worden. Dat was voor Peter van de Water van Internal Affairs een flinke puzzel, die hij oploste door een element in de winkel het belangrijkste te maken en zo een duidelijke hiërarchie te scheppen.

Blikvanger

Dat is de lange wand van zwart mdf, de basis van het interieurontwerp. Uitsparingen hierin bieden plaats aan producten als schoenen en petten, die worden aangelicht door een 200 meter lange strip leds. Door de zwarte wand te laten spiegelen in de achterwand, ontstaat het gevoel van een grote ruimte en wordt de wand extra benadrukt. In de wand zijn horizontaal verschuifbare lichtbakjes geplaatst met daarop de belangrijkste logo's. Deze zwarte toetsen breken de lengte van de wand en de lange uitsparingen.

De retailruimte zelf en de troffelvloer zijn in grijs uitgevoerd. De gelaagde essenhouten meubels geven warmte en een eigen gezicht aan het sobere, stoere karakter van Skatestore.

Doe mee aan het speciale marktonderzoek (PROVADA) en ontvang gratis de onderzoeksresultaten. Het thema voor dit onderzoek is: Bruggen bouwen - Hoe overbrugt de vastgoedsector de kloof tussen ambitie en realiteit.