Sinds 1941 handelt Coach in lederwaren en accessoires. De winkels waren kleine bibliotheken waarin de producten in verdiepingshoge houten boekenkasten werden tentoongesteld. OMA liet zich hierdoor inspireren en koos voor een modulair systeem, dit keer bestaande uit transparante perspex elementen.
In tegenstelling tot de druk versierde winkeletalages straalt de flagshipstore van Coach rust uit. Foto Iwan Baan
Doos op doos
De dozen van 180 bij 210 centimeter passen in het interieur van iedere winkel van Coach. Daarmee ontstaat een eenduidige beeld van het merk. OMA plaatste deze elementen voor het eerst in een winkel New York. Voor de prominente winkelstraat Omotesando in Tokyo ontwierp OMA een gevel die binnen hetzelfde concept is opgebouwd.
Etalage als gevel
De gevel bestaat uit 210 gestapelde glazen dooselementen die tegelijkertijd als etalage fungeren. Aan de binnenzijde kunnen tassen, schoenen en andere producten tentoongesteld worden. De dozen worden aan de buitenzijde gemarkeerd met smalle glazen lamellen.
De trap op de eerste verdieping is omringt met perspex boekenkasten. Foto Iwan Baan
Trap verleidt de consument
Doordat alle producten van iedere zijde te bekijken zijn, blijft er meer verkeersruimte over in de winkel. Deze rustige en duidelijke structuur komt terug in het ontwerp voor de trap. Een zwevende constructie bestaat ook weer uit transparante boekenkasten (maarliefst 105) en verbindt de heren met de dames afdeling. De geïntegreerde verlichting verleidt de consument. De aandacht van hen wordt enkel op het product gericht.