Het tijdspad was evenzo ambitieus als de transformatie zelf. In slechts zes maanden tijd moest voor 14.000 m2 gebouw, alles ontwikkeld én gerealiseerd worden. Op de werkverdiepingen diende de dichtheid van de werkplekken met 40% toe te nemen. Ook is ruimte gemaakt voor het beleven, etaleren en testen van de verschillende product categorieën. Een in opzet bijna studio achtige verdiepingsvloer is het resultaat. Een donkerblauwe ronde stabiliteitskern is voorzien van productschappen en vormt de ruggengraat van het ontwerp. Het is het verbindende element van het gebouw waar omheen als kiezels ontworpen plekken liggen waarop de verschillende merken tot leven komen.
Op de begane grond en eerste verdieping zijn gesloten balustrades deels geopend en is er een nieuw eiland toegevoegd dat als het ware zweeft in het atrium. Het is één levendig werk- en ontspangebied waar verschillende merken beleefd kunnen worden. Er is een Tresemmé/Toni&Guy hairsalon, de Rexona fitness ruimte, een Knorr proefkeuken en ook een Lipton/Knorr/Hellmann’s bar met Ola Happiness Station, een Dove beautycenter, Ben&Jerry’s, de CiiC (3D virtual reality center) en een “Perfect Store”. De inzet van kleur, materiaal, graphics en textuur is net zo divers als de wereld van merken van Unilever.