KTV carrouseldeuren: het neusje van de zalm onder de toegangsdeuren
De onopvallende bovenaandrijving maakt een minimale bovenbandhoogte van slechts 100 millimeter mogelijk.
Gesponsord

KTV carrouseldeuren: het neusje van de zalm onder de toegangsdeuren

Een goed begin is het halve werk. Een sjofele toegang tot je bedrijf maakt niet bepaald een professionele eerste indruk op klanten. Een fraaie, comfortabele en veilige entree doet dat wél. Grote vraag: bestaat die combinatie?

Meteen maar het antwoord: ja. Want de KTV carrouseldeuren van dormakaba zijn in feite het schaap met de vijf poten onder de toegangsdeuren. Ze combineren gebruiksgemak, stijlvol design en veiligheid. Waar klanten van ongeacht welke organisatie het meest prijs op stellen, is een deur die soepel toegang geeft. Geen zware, piepende en krakende deur, maar eentje die voldoende snel en geruisloos functioneert. Om dat laatste te bereiken zijn de KTV carrouseldeuren voorzien van KTV FLEX Direct drive (zie ook kader), een elektromagnetische aandrijving – een paradepaardje van dormakaba – die bezoekers automatisch en stil toegang verleent.

Het RC2 certificaat geldt voor KTV carrouseldeuren die zijn voorzien van vergrendelbare in- of externe voorschuifdeuren waarbij zowel kuipwand als voorschuifdeuren zijn voorzien van P4A glas. Beeld: Karsten Rabas

Comfort voor klant én bedrijf

Niet alleen klanten en andere bezoekers hebben baat bij deze comfortabele technologie, maar ook de bedrijven zelf hebben er voordeel van. De aandrijving zonder tandwielen of tandriemen betekent bijvoorbeeld ook dat er minder onderhoud nodig is. De transmissieloze aandrijving wordt nauwkeurig geïnstalleerd in het plafond van de draaideur, waardoor die extra beschermd is tegen onder meer regenwater, schoonmaakmiddelen en vuil, en daarmee tegen slijtage. Last but not least wordt ook de hoeveelheid tocht door de aandrijving gereduceerd, iets wat een consistent binnenklimaat bevordert. Over comfort gesproken.

Verhoogde veiligheid dankzij RC2-certificaat

Meer dan een bonus daarbij vormt de veiligheid. De KTV carrouseldeuren zijn namelijk ook nog eens RC2-gecertificeerd (volgens de EN1627-norm). Dit houdt in dat ze verhoogd inbraakwerend zijn. Dat geldt om precies te zijn voor de deuren die zijn voorzien van vergrendelbare (interne of externe) voorschuifdeuren met P4A-glas (zowel de kuipwand als de voorschuifdeuren).

Voeg bij dit alles het slanke, stijlvolle design en de deuren zijn ook voor het oog helemaal af. Met name de bovenbandhoogte is een regelrechte eyecatcher. Dankzij de unieke, onopvallende magnetische bovenaandrijving is een minimale bovenbandhoogte van slechts 100 millimeter mogelijk. Wie denkt dat deze hoogte op gespannen voet staat met de verhoogde RC2 beveiligingsgraad, heeft het mis. De voorschuifdeuren kunnen prima worden gecombineerd met deze bovenbandhoogte, waardoor het ultraslanke design volledig intact blijft.

De transmissieloze aandrijving is gebaseerd op de -inmiddels beproefde- dormakaba magneettechnologie.

Wie een keer in real life wil kennismaken met dormakaba en haar producten, kan daarvoor onder meer terecht bij de Architecten Showroom Amsterdam, waar het bedrijf een eigen plek heeft: https://architectenshowroomamsterdam.nl/dormakaba/

KTV FLEX Direct drive
De elektromagnetische aandrijving is in verschillende uitvoeringen leverbaar. Waarbij geldt dat de functionaliteit altijd opschaalbaar is dankzij zogeheten upgrade cards. Wisselen van aandrijving of besturing is daarmee dus niet nodig. Over welke verschillende uitvoeringen van het aandrijfsysteem gaat het precies?KTV-M
Handmatige bediening met ‘speed limit’-functie (snelheidsbegrenzer).
KTV-P
Handmatige bediening met automatische nulstandpositionering.
KTV-S (Servomatic)
Detectie door een aanwezigheidssensor, die een roterende beweging op lage snelheid activeert (low energy).
KTV-A (Automatic)
Volautomatisch bedrijf geactiveerd door een aanwezigheidssensor en gecontroleerd door veiligheidssensoren.

Dit artikel is gesponsord door dormakaba.

  1. Mevr. De Architect Mira Nekova: 'We willen een bureau dat radicaal anders is'
  2. Binck City Park, Den Haag - OZ, Braaksma & Roos Architectenbureau, VMX Architects, BoschSlabbers landschapsarchitecten
  3. Rotterdam zoekt architect voor nieuw depot van o.a. Natuur Historisch Museum en Nationaal Museum van Wereldculturen
  4. (Nog) nooit gebouwd: een duurzame stad ter grootte van Deventer als vervanger van Tata Steel
  5. Retraitecentrum The Place to Be, Zelhem - Overtreders W
  6. De stille klimaatrevolutie: niet in Kamerdebatten, maar in boardrooms en ontwerpteams voltrekt zich de echte omslag
  7. Schuifdeuren en flexibele plattegronden
  8. Robert Winkel roept zijn collega's op: 'Architecten, stop met zeuren en neem verantwoordelijkheid'
  9. 12 november: de Architect x Pakhuis de Zwijger over de UvA-bibliotheek, Elzenhagen en Hart van de Waalsprong
  1. Definitief ontwerp Boijmans Van Beuningen naar Rotterdamse gemeenteraad. Meer beelden gepresenteerd
  2. Start-up Studio Verter: 'Traagheid schept ruimte om ons meer te verbinden met de opgave en de mensen'
  3. Peter Michiel Schaap over 5 partijprogramma's: 'Zonder ideologie is de woningbouwopgave nergens'
  4. Bouw appartementengebouw De Sax van MVRDV aan Rotterdamse Rijnhaven begonnen
  5. Terwijl de politiek afhaakt, willen beleggers en woningcorporaties 'Paris Proof'-gebouwen: 'We moeten koers houden'
  6. Onderzoek Orde van Architecten: architecten worden onderbetaald
  7. Aldo Vos over klimaatpositief bouwen: 'De echte koplopers vind je bij opdrachtgevers die durven'
  8. GesponsordBloemkozijnen geven GGD-gebouw opvallend gevelbeeld