Nominatie ARC14 Interieur: Crombé 3.0

Het winkelconcept voor wijnhuis Crombé moest een nieuwe winkelbeleving creëren. Vertrekkend vanuit het idee dat de winkel een magazijngevoel moest overbrengen, wilden wij luchtigheid en raffinement toevoegen. Alhoewel de wijnen in hun originele verpakking gepresenteerd worden, zorgen de strakke metalen kaders voor herkenbaarheid en perspectief. Flessen hangen aan de omkadering met telkens dezelfde inclinatie alsof ze door een sommelier gepresenteerd worden.

Het 12m hoge rek biedt plaats aan champagnes en lockers. Per locker kunnen klanten tot 30 flessen veilig opbergen met hun persoonlijke sleutel. De lockers zijn toegankelijk via een transparante loopbrug op 3,5m hoogte. In de bordeaux-ruimte werden 2 pop-up stores geconcipieerd uit geponste metaalplaten, waardoor deze luchtig en uitnodigend elke bezoeker aanspreken. De spirits kregen een totaal andere sfeer aangemeten. Hier werd enkel gewerkt met houten latten die aan elkaar gefixeerd werden. Het spel van openingen tussen de latten daagt de bezoeker uit om ook achter de hoek te gaan kijken.