ARC16: The Barn take-away - Suzanne Holtz Studio

De vraag; een interieurontwerp voor deze toekomstige duurzame, groene en biologische keten van take-aways. Authenticiteit is het kernwoord. Unique selling point is: 'from stable to table'. Een open keuken met verse producten in het zicht. De missie van The Barn; met authentieke biologische ingrediënten casual food te produceren met lokale producten van speciaal geselecteerde boeren in de directe omgeving.

De opdracht :

Creëer een interieurontwerp voor toekomstige te huren panden voor The Barn. 

Dit onwerp zal doorvertaald worden naar alle toekomstige locaties van The Barn. In het ontwerp moet de authenticiteit centraal staan en er zal per locaties een specifiek thema een 'wow' effect oproepen. The Barn moet een herkenbaar merk zijn, doorvertaald in het interieur; puur, stoer, sober, unieken dynamisch. Deze kernwaarden zijn vertaald naar het design van de keuken en in de materialisering van The Barn. 

Terugkerend element zijn de rode houten barnwanden met amerikaanse rode met witte 'barn' deuren, straatsteentjes op de vloer, barnwood, marmer en zwart staal.

De keuken is dusdanig uitgewerkt dat deze in alle vestigingen hetzelfde zal zijn en dus onmiddelijk herkenbaar, de vitrines van glas en staal, de twee rode binnenblokken, marmeren aanrechten en houtovens, met het vuur boven het aanrecht. De achterwanden zijn met witte tegeltjes bekleed. De onderkant van de toonbank in barnwood. Electronisch kan de klant bestellen, aan de toonbank afhalen. De ambachtelijke ingrediënten van boeren uit de onmiddelijke omgeving worden in het zicht bereid. Deze keten ambieert een take-away te zijn, maar duurzaam, biologisch, vers en gezond; het interieur moet dit in alle aspecten ondersteunen en direct herkenbaar zijn.