Het gebouw heeft een duidelijke opbouw met plint, middenbouw en bovenbouw rondom een centraal atrium. De plaatsing van de diverse functies volgt deze geleding. De twee plintverdiepingen zijn het meest naar buiten gericht, en bevatten de entree, ontvangst, koffiebar, auditorium, het interne vergadercentrum en restaurant. De middenbouw met verdiepingen 2 t/m 7 zijn de werkverdiepingen met ca. 450 kantoorwerkplekken. De bovenste twee lagen met de kroon van het gebouw zijn ingericht als vergadercentrum.
Steekwoorden aangaande de corporate identity en uitstraling waren ‘onderscheidend’, ‘verbindend’ en ‘representatief’. Het gebouw kenmerkt zich door sterke geometrische vormen. In de vormgeving van de diverse interieurelementen, zoals de akoestische atriumpanelen en de glasgordijnwanden op de kantoorverdiepingen is hierop ingespeeld en wordt de kwaliteit van het gebouw duidelijk versterkt. Om warme sfeer toe te voegen is veel licht eiken gebruikt door het gebouw heen. Samen met de transparante, open uitstraling geeft het een wat Scandinavische sfeer.
Kleur is toegevoegd op de diverse vrijstaande interieurelementen. De kleur groen refereert aan de kleur van de gevel. In de meer representatieve ruimten is kleurgebruik ingetogen en gedempt. Veel aandacht geschonken aan de additionele verlichting. Deze sluit in materialisatie en vormgeving aan bij de interieurelementen en geeft alle ruimten en specifieke ‘extra’.