Direct bij binnenkomst van Lounge2 hebben reizigers door de nieuwe entree op de tweede verdieping een fenomenaal uitzicht op het platform met taxiënde, stijgende en dalende vliegtuigen. Tegelijkertijd kan men zich vanaf deze plek makkelijk oriënteren op de 16.000m⊃2; grote ruimte. Rondom een centraal plein zijn zeven verschillende belevingswerelden gecreëerd, te weten Luxury, Family, Travel&Culture, Modern Dutch, See Buy Fly, Fashion&Lifestyle en Care&Wellness. Elke belevingswereld wordt gevormd door een eigen geïntegreerd concept voor retail, horeca, services en zitgebieden. Hierdoor zullen reizigers zich als vanzelf tot bepaalde werelden aangetrokken voelen en zonder specifieke bewegwijzering intuïtief hun weg vinden.
De opgave was ook van Lounge2 een ‘social lounge’ te maken met verrassende elementen en ruimte voor ongedwongen ontmoetingen. Herman Kossmann, creatief directeur van Kossmann.dejong: We hebben een extra laag aan het interieur toegevoegd door de nadruk te leggen op storytelling. Een groot aantal spannende objecten, zoals de monumentale videoklok van Dutch designer Maarten Baas, kuddes keramische koeien, echte bomen en een spectaculair speelobject in de vorm van een groot vliegtuig, zorgen voor verrassing en bieden aanleiding tot gesprek en ontmoeting. Deze storytelling elementen maken Lounge2 onderdeel van het reisavontuur en leiden tot een blijvende herinnering bij reizigers.”