Van “niet tastbare diensten en een product georiënteerde winkel” gaan we naar “een omgeving gericht op beleving en service”. Een plek waarin de online KPN wereld overgaat in de fysieke wereld. Een plek waar je kunt internetten, interactief televisie kijken en bellen.
De modulariteit van het ontwerp is gebaseerd op een alternatieve ontwikkeling voor een uitrol in de toekomst door het introduceren van een sociaal component. Het vervaardigen van de interieurobjecten zal worden gedaan door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Op deze manier kan de realisatie van het interieur milieuvriendelijk, sociaal en economisch gezien meer impact hebben dan traditionele interieur projecten.
De nieuwe KPN winkel heeft een toekomstbestendige ruimtelijke structuur die dynamisch en flexibel is. Een slim concept welke mogelijkheden bied wat betreft schaalbaarheid en repeteerbaarheid. Het interieur bestaat uit een stapeling van modules, deze vormen samen een ruimtelijk configuratie die per winkel zal variëren.
Verlichting en techniek zijn geïntegreerd. Op deze modules zijn add-on’s geplaatst zoals kassa’s, zitgelegenheid en tafels. Op verschillende lagen in de configuratie worden producten gepresenteerd. De Smartwall is een interactieve wand en vormt het verbindende element tussen de online wereld van KPN en de fysieke winkel.