Voor elk nieuw Hoxton hotel wordt er een lokaal team gevormd om het hotel het karakter van de stad waar het in staat mee te geven. Om het gehele project de juiste energie en cohesie van zowel publieke ruimtes als hotelkamers mee te geven werden de interior designers al in een vroeg stadium bij het project team betrokken.
De speelse en positieve manier waarop intensief is samengewerkt door de drie ontwerpbureaus Kentie en Partners, Nicemakers en Soho House is goed voelbaar door het hele gebouw. Zonder een standaard eisenpakket werd de ontwerpers veel vrijheid gegeven, waarbij het uitgangspunt was een huiskamer gevoel te creëren in alle ruimtes. Geen ‘hotellobby’, maar een plek waar zowel reizigers als mensen uit de buurt graag verblijven zonder het gevoel te hebben in een hotel te zijn; ‘Eat, sleep, work, play’ is het motto.
Alleen de wens van 111 hotelkamers, een cluster van vergaderruimtes (The Apartment) en een restaurant met bar (Lotti’s) waar ook locals gebruik van mogen maken, werden als uitgangspunten meegegeven.