Toelichting RoosRos Architecten - Het gebouw ligt aan een kruising, waar meerdere gebouwen staan en veel verkeer langskomt, daardoor diende het gebouw mee te lopen met de vorm van de kavel. Omdat de plattegrond van het kantoor grotendeels symmetrisch is opgebouwd, is deze ronding met gebogen glas ook terug te vinden aan de andere kant van het kantoor. De Trimo-gevel rondom de loodsen is ook meegebogen met de kavel. De symmetrie van de plattegrond komt voort uit de wens om een centrale entree te maken.

Bij binnenkomst wordt de maritieme, technische sfeer versterkt door zicht op de showroom en op de achterliggende loods waar ruim 50 à 60 motoren zijn opgeslagen. De transparante entreehal over twee bouwlagen verbindt de verkoopruimte met de eerste verdieping. Hier zijn de verschillende werk- en vergaderplekken ondergebracht. Grote, groene wanden begeleiden de bezoeker naar boven en zorgen voor een natuurlijke, zachte tegenhanger van de strakke architectuur.
Het gebouw heeft op de verdieping, een gevel met diepe, verticale lamellen die als zonwering fungeren. De lamellen zijn deels geperforeerd om het gebouw op een subtiele wijze te voorzien van spuiventilatie. Deze zorgen voor dieptewerking en schaduw en geven het gebouw gedurende de dag telkens een andere verschijningsvorm. In de avonduren wordt de rigide structuur extra onderstreept door de verlichte vensters. De voorliefde voor de architectuur van Mies van der Rohe van de opdrachtgevers wordt daarmee nog eens extra geëtaleerd.

Naast het gebogen glas, het staal en de Trimo gevel is er in het interieur veel groen toegepast om een prettige werkomgeving te creëren. De Dejo-roosters onder de overstekken lopen naadloos over in het plafond van de verkoopruimte van de motoren. Dit geldt voor alle materialen in heel het gebouw. Ze lopen naadloos in elkaar over door de bovengemiddelde aandacht voor technische details. Deze materialisatie en maatvoering typeren dit gebouw in zijn verschijning.