UPC duurzaam kantoor en callcenter, Leeuwarden

Het ontwerp van UPC is sterk gedacht vanuit de gebruiker: UPC wil haar callcentermedewerkers een kwalitatief hoogwaardige werkplek bieden. De medewerkers staan in het ontwerp dan ook centraal. Dat houdt in dat er een goed en functioneel gebouw moest worden gerealiseerd waar de medewerkers prettig kunnen werken maar ook goed kunnen ontspannen van de intensieve werkzaamheden in het callcenter.

Drie verschillende bureaus hebben opdracht gekregen om het interieur op bijzondere wijze vorm te geven: Concern, Hollandse Nieuws en Inside Outside. Dit heeft met name geresulteerd in een connectief gebouw, waardoor UPC zich uitstekend door kan ontwikkelen als organisatie waar mensen van elkaar leren en elkaar kunnen inspireren. Het gebouw heeft een zeer compacte vorm met grote, open werkvloeren voor de callcenters,. Twee atria aan de gevel, voorzien van beplanting, zorgen voor voldoende natuurlijke lichtinval en als ontspanningsruimte voor de callcenter medewerkers. Aan de kanaalzijde is het gebouw zes verdiepingen hoog, aan de noordzijde is het vier verdiepingen, waardoor aan deze zijde de mogelijkheid bestond om een dakterras te creëren. Aan de waterzijde is het gebouw opgetild om ruimte te bieden aan het verkeer naar de parkeergarage. Aan de parkzijde is het gebouw juist iets verlaagd om het restaurant en het terras een connectie te laten maken met het park.