Toelichting door DZAP - Deloitte Digital heeft zijn intrek genomen in één van de twee voormalige Citroën garages aan het Stadionplein te Amsterdam. Bij het ontwerpen van het interieur hebben wij gebruik gemaakt van de rijke historie van het gebouw. Het heeft precies de juiste vibe en rauwheid waar we dankbaar gebruik van hebben gemaakt bij het creëren van een inspirerende omgeving voor de digital- en innovatieteams van Deloitte Digital. Dit is dé plek waar zij de digitale toekomst van hun opdrachtgevers vormgeven. Tevens dient deze locatie als een magneetfunctie voor nieuw talent.
De Citroën garage was de assemblage locatie van de beroemde HY bus. Dit icoon hebben we weer teruggebracht naar zijn ‘roots’ en dient nu als overlegruimte. Het logo van Citroën hebben we verweven in het interieur. Dit zie je o.a. terug in de tapijtstroken en belijningen op de vloer. De architectuur van het monumentale gebouw is de inspiratie geweest voor het gebruik van o.a. blauwstaal en de verdeling van de binnen-puien, deze hebben dezelfde verdeling gekregen als de originele gevels.
Om de digital- en innovatieteams optimaal te ondersteunen zijn er verschillende zones ingericht. Zoals ruimtes waar start-ups en partners hun producten kunnen presenteren, maar ook afgesloten ruimtes (zowel visueel als akoestisch) waar wekenlang ontwikkeld en getest kan worden.