Het probleem was dat er een idee moest komen voor enerzijds de corporate uitstraling van Rochdale maar dat anderzijds de verschillende afdelingen een eigen sfeermochten bepalen.
Voor de corporate image van Rochdale hebben we een moodboard gemaakt met 6 verschillende kleuren en materialen die aansloten op het bestaande kleurengamma en die de gewenste huiselijke sfeer uitdrukken: “Rochdale geeft thuis”. Dit corporate image is door het hele gebouw heen gebruikt als ruggengraat/rode draad voor het interieurontwerp. De kleuren en materialen zijn overal gebruikt waar de algemene “Rochdale” sfeer moest hangen, alle openbare ruimten binnen het gebouw; entree, gangen, koffiecorners, vergaderkamers, maar ook kamers van de Raad van bestuur, bedrijfsrestaurant etc.
Met meer dan 10 verschillende afdelingen hebben we vervolgens gesprekken gevoerd en op basis daarvan door middel van ca 30 moodboards de gewenste sfeer achterhaald.
Daar is uiteindelijk weer een palet uit samengesteld met 22 verschillende vloer- en wandkleuren en meubels die aansloten op het corporate beeld.
Ook hebben we verschillende meubels ontworpen en uitgezocht voor de diverse afdelingen (soms zelfs van marktplaats en soms met hergebruik/transformatie van bestaande meubels) om wel één beeld te krijgen, risico was natuurlijk dat de samenhang verloren zou gaan bij dit experimentele concept.
Bijna alle afdelingen wilden de beelden die we gebruikten voor de moodboards ook als afbeelding in groot formaat op de wand hebben.
Hiermee is een zeer gedifferentieerd beeld ontstaan, met kleuren en materialen die uiteindelijk allemaal uit één palet afkomstig zijn en dus een samenhangende sfeer uitstralen onder het motto