i29 bedacht een concept dat de persoonlijkheid en ontwerpfilosofie van Gummo vertegenwoordigt: eenvoudig, ongedwongen en met gevoel voor humor. Alles in het nieuwe kantoor verwijst naar de nieuwe grijs-met-witte huisstijl van het reclamebureau.
Het nieuwe interieur is ingericht met meubels die zijn verkregen via Marktplaats en kringloopwinkels en wat er maar over was van het oude kantoor. Deze bonte verzameling is vervolgens met een coating van grijze polyurea hotspray behandeld, waardoor het een sterk beeld vormt. Het interieurontwerp is daarmee een onderzoek geworden naar hoe een tijdelijke kantoorruimte stijlvol kan worden ingericht met minimale middelen. Dat de collectie gebruikte producten een nieuwe jas heeft gekregen, strekt ten voorbeeld.
Logisch nadenken
Voor het interieurontwerp heeft i29 de bestaande omgeving gevolgd en hiervoor een interessante aanpassingen gemaakt. Zo is er niet gekozen voor nieuwe systeemplafonds. Zonde van het geld en van de energie om nieuwe plafonds aan te brengen als de oude nog functioneren, vinden de interieurontwerpers. Bij het interieurontwerp was ‘zo duurzaam mogelijk’ niet het absolute uitgangspunt. Maar door even je gezond verstand te gebruiken, was direct helder dat we hier niet alles opnieuw konden bouwen. We zijn daarom uitgegaan van de bestaande informatie en hebben onze ideeën hierop aangepast, aldus de ontwerpers.
Imago en uitstraling
Niettemin moest er wel een nieuw beeld ontstaan dat volgens de architecten nauw moest aansluiten op het imago en de uitstraling van het bedrijf. Ieder bedrijf heeft iets specifieks, waarmee men zich graag wil profileren. Gummo is een reclamebureau dat creativiteit wil uitstralen, met grappige en originele invalshoeken. Dat karakterbeeld heeft i29 met dit interieur willen uitbeelden. Daarnaast is de ruimte an sich een belangrijk gegeven geweest voor het ontwerp om dat imago helder en duidelijk tot zijn recht te laten komen. De werkplekken, kantine, studio en receptie zijn ondergebracht in een grote open ruimte, zonder tussenwanden.