Om tegemoet te komen aan uiteenlopende wensen koos Van Eijk en Van der Lubbe voor zes thema’s die de identiteit van de organisatie uitdrukken: stadshistorie, hergebruik, materialisering, vrijheid, buitenruimte en traditie. Hedendaagse en historische afbeeldingen tonen de geschiedenis van de stadsdelen van Eindhoven. Verdeeld over het pand vind je subtiele verwijzingen naar voetbalclub PSV en een wandillustratie van Jan Rothuizen. Op de locatie was lange tijd het Eindhovens Dagblad gevestigd. Deze historie komt onder andere terug in de ontvangstbalie bekleed met fineer van oude kranten.
Materialisering
Woonbedrijf is een moderne organisatie met oog voor de toekomst. Duurzaamheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid zijn tot uitdrukking gebracht in de inrichting. Zo zijn 280 stoelen opnieuw gestoffeerd en tal van meubels uit voormalige vestigingen en een telefooncel hergebruikt. In de materialisering komt dit tevens tot uitdrukking, er is veel gebruik gemaakt van oude deuren, kozijnen en gerecycled textiel.
Uit de regio
Voorbijgangers hebben door de 19 meter hoge vliesgevel zicht op het atrium. Loopbruggen verbinden de hierbinnen gestapelde kantoorruimten. Gebruikers en bezoekers vinden hun weg middels kleurcoderingen. De kleuren leiden naar de beste plek voor een creatieve brainstorm, persoonlijk overleg of geconcentreerd werk. Voor interieurobjecten, meubilair en decoratie is zoveel mogelijk gebruik gemaakt van design van jonge ontwerpers uit de regio, zoals de Lamp Socket van Lotte Douwens, Replex van Oormerk en Tentlamp van Lindeman Scheublin.