nieuws

Tottenham Hotspur Stadium moet unieke fanbelevenis worden

Architectuur

Tottenham Hotspur Stadium moet unieke fanbelevenis worden
Het 5 verdiepingen tellende zuidelijke atrium wordt ondersteund door twee structurele ‘bomen’

Aan Populous is gevraagd om voor het nieuwe Tottenham Hotspur Stadium een unieke fanbelevenis te ontwerpen die als voorbeeld kan dienen voor alle toekomstige stadions. Het bureau bedacht hiervoor een stadion dat meer biedt dan alleen de eenmalige ervaring van een wedstrijd.

Het stadion is flexibel opgezet. In de eerste plaats zal het worden gebruikt voor verenigingsvoetbal, maar ook voor andere grote sport- en entertainmentevenementen en natuurlijk voor de wedstrijden in de premier league en/of internationale wedstrijden zoals de Champions League of Uefa-League. Het interieurontwerp bestaat uit hospitality-gebieden die een ​​reeks flexibele ruimtes creëren. Deze omvatten onder andere specialistisch op maat gemaakte verlichting en een aggregaat van het oude stadion ingebed in gepolijste betonnen vloeren.

THFC Market Place Populous

Binnen The Market Place met eet- en drinkgelegenheden is de multifunctionele ruimte ook geschikt voor optredens en activiteiten voor en na een wedstrijd

In het interieur zijn daarnaast ruimtes ontworpen waarin fans voor en na de wedstrijd nog tijd kunnen doorbrengen. Zo komt er bijvoorbeeld in het noord-westen  een Family Area, met zitplaatsen voor gezinnen en kinderen op niveau 1, 4 en 5.

De looproute door het stadion herbergt een breed scala aan eet- en drinkgelegenheden, drie bars en een reeks pop-up en merkruimtes, waaronder een winkel voor clubs en een fanzone waar mensen bij elkaar kunnen komen en genieten. Een 65 meter lange ‘Goal Line-Bar’ is hiervoor onmisbaar. Een microbrouwerij met een tapruimte en een groot food-court vervolmaken het gebied.

THFC_Stadion-Populous

In het nieuwe ontwerp wordt teruggegrepen naar details van vorige gebouwen op de locatie

Reageer op dit artikel