ARC18: Eindhoven Airport, Fly Always Easy - DAY creative business partners

Uitdaging: Eindhoven Airport verwacht een groei van 11 procent te realiseren naar 5,3 miljoen passagiers die allemaal op zoek zijn naar gebruiksgemak en moderne faciliteiten tijdens hun luchthavenervaring. Om deze unieke positie in de markt te claimen en te kunnen voldoen aan de behoeften van passagiers, is er door DAY creative business parteners een nieuwe positioneringsstrategie geïntroduceerd, 'Always Easy'.

Toelichting: DAY creative business partners

Oplossing

DAY kreeg de opdracht om 'Always Easy' te vertalen naar een ontwerppakket voor verschillende fysieke touchpoints en ontwikkelde een 'Visie op ruimte en beleving' als leidraad voor toekomstige ontwikkelingen die zich de komende jaren zullen voordoen.

Met deze visie in gedachten heeft DAY het interieur en de branding van de nieuwste terminal ontworpen; het ontwerp reflecteert het Nederlandse landschap met geometrische vormen en een nieuw kleurenpallet.

Resultaat

Bezoekers zullen 'Always Easy' ervaren met behulp van heldere en kleurrijke zonnering en leuke communicatiemiddelen. Onderscheidende lijnen zijn sleutelelementen in de bewegwijzering, spatiale branding, grafische taal en bewerkte pictogrammenset.

De uitbreiding van de luchthaven is gebaseerd op een geïntegreerde aanpak gericht op infrastructuur, mensen en online touchpoints. De lopende ontwikkeling omvat nieuwe vertrekhekken, winkels en horecagelegenheden en bijbehorende diensten.