Nadat de centrumsite van de technische school onder druk kwam te staan, werd beslist om een nieuwe campus in te richten binnen de her-ontwikkelde stationsomgeving. De langgerekte publieke ruimte tussen het nieuwe schoolgebouw en de bestaande bebouwing biedt een eindpunt voor de groene boulevard. Deze as wordt versterkt door luifels en ruimtelijk beëindigd door een grote trappenpartij. Hier kunnen scholieren hangen, spelen en zelfs lessen volgen.
Het nieuwe schoolvolume is opgedeeld in drie parallelle blokken. Op de ongemakken van de langs de spoorinfrastructuur gelegen site, wordt handig ingespeeld door een aangepaste gevelopbouw. De gesloten vlakken aan de spoorwegkant contrasteren met de opengewerkte gevels naar de open, groene ruimtes van speelplaats en sportvelden.
De campus biedt zowel zachte technische opleidingen (kappersopleiding, sportaccommodatie) als harde (hout- en bouwateliers). De zachte, meer sociale, functies bevinden zich in vleugels dicht bij de stad en kunnen ook buiten de schooluren gebruikt worden.
Centraal in het ontwerp staat de ruimtelijke beleving van de leerlingen en het onderwijzend personeel. Het creëren van een optimaal klimaat waarin kennisoverdracht kan georganiseerd worden en bewerkstelligd worden is het uitgangspunt.
De integrale gelijkvloerse verdieping is zo transparant mogelijk opgevat, zodat alle zones op de site in relatie blijven met elkaar en vanop elke plek het overzicht behouden blijft.