Bij de nieuwe huisvesting is er veel aandacht voor kleinschaligheid, ontwikkeling van de leerlingen en goed contact tussen docent en leerlingen. Het gebouw kent leergebieden met eigen lockers en werkplekken, die als een eigen thuisbasis fungeren. De boven- en onderbouw hebben eigen trappen en blijven gescheiden van elkaar. Zo kunnen de leerlingen van de onderbouw in eigen tempo vanuit hun thuisbasis goed wennen aan de ‘nieuwe wereld’.

Het gebouw heeft één centrale entree waar de kleinschaligheid herkenbaar is. Vanuit daar kunnen de leerlingen de trap naar de eigen thuisbasis nemen of doorlopen naar de aula. De aula heeft verschillende zones met diverse hoogten. Elke zone kent een eigen karakter; van geborgen tot meer open en met interactieve plekken. Vanuit de aula zijn de talentenrichtingen als eigen etalages zichtbaar. De grote trap loopt door naar buiten en wordt gescheiden door een glazen gevel. Deze trap kan ook als tribune gebruikt worden bij voorstellingen en lessen. Werkplekken voor de docenten liggen verspreid in het gebouw en de twee directeuren zitten aan de vide en zijn goed zichtbaar. Het is een gebouw waarin je elkaar makkelijk ontmoet. De bestaande sporthal is getransformeerd en geïntegreerd in de nieuwe school die drie bouwlagen telt.

Onderscheidende uitstraling
Het gebouw heeft een onderscheidende uitstraling met een driedimensionale gevel die een steeds veranderend gevelbeeld schept als je erlangs rijdt. Elk perspectief biedt een ander verrassend en fris kleurenschema. De bestaande sporthal wordt getransformeerd, voorzien van een nieuwe kantine en is volledig geïntegreerd in het ontwerp van de nieuwbouw.
