Het restaurant is een variatie op het bestaande Satébar van de familie Lo. De familie vroeg CONCERN een nieuw franchise concept te ontwikkelen voor ‘fastfood’ maar passend bij hun bestaande restaurant Indonesia en Satébar. Het resultaat is een klein restaurant met een herkenbare uitstraling en een aangepast menu. De eerste van velen.
Herkenbare kameleon
Flexibiliteit is het kernwoord in het nieuwe interieur concept. De nieuwe formule is ontwikkeld met in gedachte dat dit concept op diverse plekken zou kunnen worden toegepast. Aanpasbaarheid aan verschillende afmetingen en locaties was dus een vereiste. Het ontwikkelde concept kan worden toegepast in ruimtes van zelfs maar 20 vierkante meter groot! Ondanks de flexibiliteit was het ook belangrijk de uitstraling van het concern uniform te houden. Het moest een herkenbare keten worden, die zelfs zou kunnen worden uitgebreid met mobile eettentjes voor op bijvoorbeeld feesten of festivals. Concern ontwikkelde een database met meubels, materialen en interieur elementen, die op elke locatie kunnen worden toegepast. De kern van ieder interieur wordt een open keuken, geplaatst in het midden van het restaurant. De duidelijke aanwezigheid van de grill, focust de aandacht op de huisspecialiteit: saté. Het interieur heeft een professionele en moderne uitstraling. Een oosters tintje is niet overduidelijk aanwezig, maar schuilt vooral in de kleine details. Zo bestaat het pallet van materialen uit geanodiseerd roestvrij staal maar ook bamboe en hangen er oosters geïnspireerde verlichtingsarmaturen.
Verantwoord snacken.
Behalve het interieur, nam Concern ook de huisstijl onder handen. In het nieuwe ontwerp speelt fris pistache groen de hoofdrol en is te vinden op de menukaart en de etensverpakkingen. Dit alles draagt bij aan een heldere uitstraling, terug gebracht tot de kern. En dat is precies waar het bij Satébar omdraait: verantwoorde snacks zonder toegevoegde smaakversterkers. Puur en eerlijk eten, in een puur en eerlijk interieur.