Project

Liften Unilever Brand Hub

Geen categorie

Onderwerp van gesprek in de lift van Unilever zijn de liften zelf én de merken die op het aanrecht, in de badkamer, in de wasruimte en aan zee tot leven komen. Zo modelleerde Fokkema & Partners een gewone keuken met alledaagse producten. Bezoekers en medewerkers van Unilever stappen in een verrassende wereld bij het betreden van deze gerevitaliseerde liften.

Liften Unilever Brand Hub
Unilever liften en het interieur van de 10e verdieping van het UCC (Unilever Corporate Center) in Rotterdam

De anonieme lift die in veel kantoorgebouwen gemeengoed is, bestaat bij Unilever niet. Als onderdeel van complete transformatie van het interieur van de Brand Hub Europe aan het Weena, zijn de stijgpunten in het tien verdiepingen tellende gebouw een ervaring op zich geworden. De geïntegreerde product presentatie in het interieur is ook in de lift doorgezet. Het product en de branding van Unilever zijn hier in hun natuurlijke omgeving te zien. Medewerkers en bezoekers kruipen zo bij hun beweging door het gebouw steeds opnieuw in de huid van de consument. De liften hebben met de bijzondere graphics aan ruimtelijkheid gewonnen. De aparte werelden zijn met aandacht voor detail eerst geheel door de ontwerpers bij Fokkema & Partners gemodelleerd. In de weerspiegeling op verschillende objecten komt de omgeving natuurgetrouw in beeld en omdat rekening is gehouden met de gemiddelde ooghoogte voelen de kamers bijzonder natuurgetrouw aan.

Foto's

Ontwerp en realisatie

  • Adres Weena 255
  • Plaats Rotterdam
  • Projecttitel Liften Unilever Brand Hub
  • Projectarchitect(en) Diederik Fokkema
  • Toeleveranciers false
  • Programma Liftinterieur
  • Aanvang bouw 25-08-2014
  • Oplevering 01-09-2013
  • Opdrachtgever Unilever
  • Ontwerpbureau Fokkema & Partners Architecten
Reageer op dit artikel