nieuws

Design van de week: Tweede leven colaflesjes

Techniek

Met een nieuwe campagne van Coca Cola krijgen colaflesjes een tweede leven. Het concept is een serie innovatieve dopjes die op gebruikte flesjes kunnen worden geschroefd. Zo worden ze tot handige gebruiksvoorwerpen getransformeerd. In Vietnam zijn al 40.000 dopjes weggegeven bij de aankoop van een flesje, Thailand en Indonesië zullen later volgen.

Design van de week: Tweede leven colaflesjes

De 16-delige serie bestaat uit onder andere een zeeppompje, waterpistool, puntenslijper en verfkwast. Bekijk het onderstaande filmpje voor een overzicht.


Bron: Coca Cola

Coca Cola is altijd opzoek naar oplossingen om het plasticverbruik te verminderen en recycling te stimuleren. Tijdens deze campagne werkt het merk samen met reclamebureau Ogilvy Mather China. Het bureau hoopt met deze unieke flessendopjes het consumentengedrag en de mindset te veranderen.

bellenblaas en halter. Afbeeldingen: courtesy ogilvy mather china

puntenslijper en fluitje. Afbeeldingen: courtesy ogilvy mather china

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels