nieuws

‘Voor elke opdracht proberen we in het DNA van een merk te kruipen’

Interieur

Dat zegt oprichter Jurjen van Hulzen van het Amsterdamse architectuur- en interieurbureau Standard Studio in het februarinummer van de Architect. Vier jaar na de oprichting heeft het bureau een nieuw kantoor op Ibiza en zijn Wouter Slot en Marc Brummelhuis toegetreden als partners. Het bureau is gespecialiseerd in het ontwerp van winkel- en horecapanden en werkt veel samen met een nieuwe generatie ondernemers. Deze hebben veelal online een merk opgebouwd en zijn zich op dit moment aan het uitbreiden met fysieke winkels.

‘Voor elke opdracht proberen we in het DNA van een merk te kruipen’
Foto Wouter van der Sar/Standard Studio

De opkomst van internetwinkels heeft de Nederlandse binnensteden flink doen veranderen. De webpagina is de nieuwe etalage met de bijkomende voordelen (lage huur, bedienen van een grote markt). Veel winkelpanden blijven hierdoor leeg staan en ook blijken complete winkelstraten voornamelijk in kleine steden en dorpskernen zelfs overbodig. De vraag is dan ook gerechtvaardigd of traditionele winkels nog een bestaansrecht hebben.

Bij Standard Studio merken ze aan de vraag van veelal jonge ondernemers hoe zij een eigen winkelconcept kunnen beginnen. Voor deze ondernemers betekent de opening van een fysieke winkel enkel de uitbreiding van de online omgeving naar een offline belevenis. Standard Studio krijgt zodra zij bij een proces betrokken zijn de opdracht om de tweedimensionale uitstraling van de website te vertalen naar een driedimensionale ervaring voor het winkelende publiek.

Een dergelijke vertaling hebben zij gemaakt voor Ace & Tate, een brillenmerk dat op internet is begonnen met de verkoop van moderne, betaalbare monturen.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels