nieuws

Vernieuwde Lounge 2 Schiphol

Interieur

Kossmann.dejong heeft het interieur ontworpen van Lounge 2 op Amsterdam Airport Schiphol. Het bouwkundig ontwerp en masterplan van Lounge 2 is van de hand van Benthem Crouwel NACO, de huisarchitecten van Schiphol.

Vernieuwde Lounge 2 Schiphol

Direct bij binnenkomst van Lounge 2 hebben reizigers door de nieuwe entree op de tweede verdieping een fenomenaal uitzicht op het platform met taxiënde, stijgende en dalende vliegtuigen. Tegelijkertijd kan men zich vanaf deze plek makkelijk oriënteren op de 16.000 m² grote ruimte.

 Kossmann.deJong interieur Lounge 2 Schiphol

Rondom een centraal plein zijn zeven verschillende belevingswerelden gecreëerd, te weten Luxury, Family, Travel Culture, Modern Dutch, See Buy Fly, Fashion Lifestyle en Care Wellness. Elke belevingswereld wordt gevormd door een eigen geïntegreerd concept voor retail, horeca, services en zitgebieden. Kenmerkende materialen en details geven iedere wereld een aparte uitstraling en eigen identiteit. Hierdoor zullen reizigers zich als vanzelf tot bepaalde werelden aangetrokken voelen en zonder specifieke bewegwijzering intuïtief hun weg vinden. De vloer van grote betontegels en het plafond van zwarte lamellen en duurzame led-lichtlijnen vormen het ‘cement’, dat alle verschillende onderdelen van de lounge bij elkaar houdt.

 Interieur Lounge 2 Schiphol door Kossmann.deJong

De opgave was ook van Lounge 2 een ‘social lounge’ te maken met verrassende elementen en ruimte voor ongedwongen ontmoetingen. Herman Kossmann, creatief directeur van Kossmann.dejong: “We hebben het interieurontwerp van Lounge 2 naar een hoger plan getild door interieur en architectuur volledig geïntegreerd te ontwerpen samen met Benthem Crouwel NACO. Ook hebben we een extra laag aan het interieur toegevoegd door de nadruk te leggen op ‘storytelling’. Een groot aantal spannende objecten, zoals de monumentale videoklok van Dutch designer Maarten Baas, kuddes keramische koeien, echte bomen en een spectaculair speelobject in de vorm van een groot vliegtuig, zorgen voor verrassing en bieden aanleiding tot gesprek en ontmoeting. Deze storytelling elementen maken Lounge 2 onderdeel van het reisavontuur en leiden tot een blijvende herinnering bij reizigers.”

Reageer op dit artikel