nieuws

Hoe wordt de architect een goede opdrachtnemer?

Geen categorie

Dit keer gaat ons jaarcongres op 9 mei over Architectuur en Onderwijs. Verschillende ontwerpkwesties rondom schoolgebouwen komen aan de orde. Eén van de keynote sprekers is Liesbeth van der Pol. Zij zal in haar lezing ingaan op hoe de architect zich moet opstellen in het bouwproces als een goede opdrachtnemer.

Hoe wordt de architect een goede opdrachtnemer?

 

 

 

Schoolgebouwen zijn al lang geen monofunctionele eenheden meer. Innovaties in onderwijs, leren, ontwerpen en in de organisatie van het bouwproces dwingen tot heroriëntatie. Kernvraag is: hoe maken we een goed schoolgebouw? 

Wat maakt een goede opdrachtgever

Belangrijk om tot een goed schoolgebouw te komen is hoe de verschillende partijen zich opstellen. De rol van de opdrachtgever is hierbij allereerst cruciaal. Daarom zal Liesbeth van der Pol in haar keynote lezing vertellen wat volgens jaar een opdrachtgever tot een goede opdrachtgever maakt.

De architect als opdrachtnemer

Vervolgens zal zijn in gaan op wat dit betekent voor de rol- en de taakopvatting van de architect. Waar in het bouwproces kan hij waarde toevoegen en wat moet hij daar zelf nog beter voor doen? Hoe wordt hij een goede opdrachtnemer?

Interesse?

Bent u nieuwsgierig geworden naar het hele programma van ons jaarcongres? Kijk dan op onze eventwebsite voor meer informatie. U kunt zich daar ook meteen aanmelden. Het congres vindt plaats in de faculteit Bouwkunde van de TU Delft.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels