nieuws

Alexander Nowotny wint Euroshop Retail Design Award

Geen categorie

De Opticien Hofstede Optiek heeft de Euroshop Retail Design Award 2011 voor de vernieuwing van zijn winkel in Den Haag ontvangen. Het ontwerp is gemaakt door Alexander Nowotny uit Delft.

Alexander Nowotny wint Euroshop Retail Design Award

 

 

 

Hofstede Optiek ontvangt de prijs voor zijn sculpturale interieur. De harmonieuze compositie van organische, vloeiende vormen nodigt de klant op een rustige manier uit om de geëtaleerde objecten vanuit steeds een andere hoek te bekijken. De presentatieplekken en de in de muur geïntegreerde spiegels lijken de producten op een podium te zetten en maken van winkelen een artistieke ervaring.

Bij de herinrichting is de verkoopruimte aangepast aan nieuwe jonge doelgroepen waarbij de vertrouwde klantenkring niet over het hoofd mocht worden gezien. Met het huidige concept is het tegenovergestelde bereikt van de gebruikelijke uniforme overvolle etalages met eindeloze presentatiestangen aan de binnenkant. De winkel is verleidelijk, vermakelijk en prikkelend voor de zintuigen.

Nowotny zegt verder “deze concepten zijn uiteraard ook van toepassing voor grote oppervlakten of winkelketens. Het voordeel van de serieproductie kan worden gebruikt: verminderde ontwikkeling en productie kosten met behoud van een hoogwaardige vormgeving, maatwerk in plaats van confectie.”

Euroshop is een internationale retailvakbeurs. Vertegenwoordigers van vakbladen en verenigingen van detailhandelaren hebben de beste winkels wereldwijd met de meest succesvolle ontwerpen genomineerd. De juryleden hebben vervolgens de drie beste winkels met een eerste prijs bekroond.Dit jaar komen de prijswinnaars uit Nederland, Engeland en Zwitserland.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels