nieuws

Advertorial: Nieuwe website KOMO onmisbaar gereedschap

Geen categorie

De bouwplaats is in rap tempo aan het veranderen. De bouwkwaliteit staat onder druk en de roep om certificatie van de hele bouwketen klinkt steeds luider. Keurmerken schieten dan ook als paddenstoelen uit de grond. Reden te meer voor KOMO om via een grondige restyling van haar website (www.komo.nl) en huisstijl haar positie als marktleider in gecertificeerde bouwkwaliteit nog eens symbolisch te onderstrepen.

Advertorial: Nieuwe website KOMO onmisbaar gereedschap

De bouw is op zoek naar zekerheid. KOMO kan dat bieden en de nieuwe site is daarbij een onmisbaar instrument. KOMO directeur Lodewijk Niemöller: “We willen de enorme hoeveelheid informatie over KOMO en gecertificeerde bouwkwaliteit via onze website aan de gehele bouwmarkt ter beschikking stellen. Niet alleen de procedures en reglementen, maar ook de KOMO-beoordelingsrichtlijnen, zodat deze eenvoudig te vinden zijn en in de praktijk gebruikt kunnen worden. Op dit moment staan bijvoorbeeld bijna al de 350 KOMO beoordelingsrichtlijnen, inclusief eventuele wijzigingsbladen, op onze website. Erg handig!”

3D-Certificaten Scout

“Ik ben vooral trots op de 3D-Certificaten Scout”, aldus Niemöller. “Door middel van een driedimensionaal afgebeelde woning en wegconstructie worden de duizenden KOMO kwaliteitsverklaringen op een voor iedereen begrijpelijke wijze ontsloten. Volgens mij is het een onmisbare tool voor iedereen die kwaliteitsproducten, bouwdelen en bedrijven zoekt.”

Key opinion leaders

De vernieuwde site en huisstijl passen binnen de revitalisering die KOMO eind vorig jaar heeft ingezet om zich meer nadrukkelijk als marktleider in gecertificeerde bouwkwaliteit te presenteren. De nieuwe website ontsluit daarom niet alleen de uitgebreide database van KOMO op het gebied van certificatie, maar bevat ook een tiental clips met interviews met key opinion leaders binnen de bouw en installatie over het alsmaar toenemende belang van certificatie. Te zien zijn onder andere Ed Nijpels (“een goed keurmerk vermindert faalkosten”), Elco Brinkman (“consument heeft behoefte aan kwaliteistcontrole”) en Age Vermeer (“KOMO helpt bij waarborgen duurzaamheid”). Niemöller: “Je kunt zelf overtuigd zijn van de toegevoegde van je product, maar het geeft een goed gevoel als anderen dat benadrukken. Ik ben dan ook zeer blij dat zowel key opinion leaders als praktijk mensen uit de gehele bouw- en installatiesector in die interviews het belang van certificatie en KOMO uitdragen.”

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels