nieuws

Oplevering – Woonwarenhuis letterlijk genomen

Geen categorie

Het nieuwe meubelmerk VilaSofa vroeg aan de Amsterdamse ontwerpstudio Tjep. een winkelinterieur voor hen te ontwerpen. VilaSofa positioneert zich op de woninginrichtingsmarkt tussen Ikea en een doorsnee meubelzaak, door betaalbaar meubilair voor een breed publiek aan te bieden met een bezorgtermijn van 48 uur.

tjep-vilasofa-11.jpg    tjep-vilasofa-16.jpg

Deze belofte is het belangrijkste uitgangspunt geweest voor het winkelontwerp. Frank Tjepkema en Janneke Hooijmans zochten naar een metafoor voor snelheid en vonden dat in een waren- of pakhuis, waar goederen worden opgeslagen voordat de transactie van producent naar koper plaatsvindt en de goederen verhuizen naar een particulier interieur. Zo kwamen de ontwerpers uit op een combinatie van pakhuis- en woonhuisesthetiek. Dit resulteerde in het gebruik van multiplex, dat normaal gesproken wordt gebruikt voor pakkratten, dat is gecombineerd met hoogglanzende oppervlakken. 

tjep-vilasofa-2.jpg    tjep-vilasofa-8.jpg

Symbolen uit de transport- en verpakkingswereld zijn door Tjep. gebruikt als basis voor decoratieve elementen die de ruimte organiseren en een wandelroute creëren. De hoge muur, die aan een toneeldecor doet denken, verbeeldt een villa met daarin uitgespaard een grote kroonluchter, diverse speels geplaatste ramen en romantische balkons. Voor de wand zijn grote picknicktafels geplaatst, waaraan bezoekers kunnen overleggen over hun aankoop. Met mobiele kassapunten, ontworpen door Tjep., kunnen klanten vanuit hun net gekochte bankstel de transactie voldoen. 

www.tjep.nl

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels