nieuws

Creatieve ideeën gezocht voor herpositionering Rabobank

Business

Stel je eens voor dat je Rabobank opnieuw mag voorstellen aan Nederland, is de oproep die de bank dinsdag doet op internet. Op Facebook, Twitter, Linkedin en andere sociale media gaat Rabobank op zoek naar ontwerpers, architecten, muzikanten, studenten, reclamemakers en andere creatieve krachten die het nieuwe verhaal van Rabobank kunnen vertellen.

Creatieve ideeën gezocht voor herpositionering Rabobank

De twee jaar geleden geformuleerde bedrijfsstrategie (met als pijlers Bankieren voor Nederland en Banking for food) is vertaald in een nieuwe positionering, die nu nog geheim is. Rabobank wil die op een onorthodoxe manier wereldkundig maken.

Daarom boort de bank alle creatieve krachten aan die het kan vinden. De in Utrecht gevestigde onderneming is op zoek naar ‘revolutionaire’ coalities. ‘Een theatergezelschap met een management consultant, of een orkest met een dansgezelschap en een reclamebureau: het kan allemaal’, zegt Bikker. Studenten, social media influentials, communicatiemensen, performers: iedereen kan naar de commerciële opdracht meedingen.

De boodschap waarmee waarop Rabobank zich opnieuw aan de markt gaat voorstellen, kan elke vorm aannemen. Het kan zelfs een brug zijn, zegt Leendert Bikker, communicatiedirecteur van de bank. Een iconisch bouwwerk, waarmee iedereen op de foto wil, kan een stad enorme uitstraling geven.

Iedereen die daar goede ideeën over denkt te hebben, krijgt uitleg over de nieuwe positionering en heeft twee weken de tijd om een voorstel te doen. Voor culturele organisaties is het in een tijd met dalende subsidiegelden een kans om voor langere tijd hun brood te verdienen. De vijf coalities of concepten die daarna worden geselecteerd, krijgen een uitleg over de nieuwe positionering en gaan aan de slag. De eerste vruchten van de nieuwe campagne moeten na de zomer zichtbaar zijn.

Bron: FD.nl

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels