nieuws

Tien jaar Randstad Rail

Architectuur

Tien jaar geleden werd de lightrailverbinding tussen Zoetermeer en Den Haag een feit. Na een flinke uitloop in de bouwtijd met 8 maanden konden de passagiers eindelijk gebruik maken van het OV tussen de twee steden. Zijn de passagiers nog steeds zo blij en wat is er over van de mooie stations onderweg.

Tien jaar Randstad Rail

Door Astrid de Wilde

RR_Beatrixkwartier

Tien jaar RR_Beatrixkwartier_Avond
Avondopname(s): Michael van den Berg

Beatrixkwartier 
Beatrixkwartier_slechte_staat

RR_Beatrixkwartier
Het paradepaardje van de RR, station Beatrixkwartier in Den Haag. Er is duidelijk iets mis met de afwatering

Na een (aanloop)periode van 10 jaar met wisselstoringen, die anno 2015 zijn vervangen door nieuwe wissels en gebroken bovenleidingen kan je zeggen de verbinding de gewone problemen kent zoals andere OV-verbindingen. Het grootste probleem lag bij de bocht  tussen halte Beatrixkwartier en Ternoot. Als bijna dagelijkse pendellist tussen Zoetermeer en Den Haag spreek ik veel van mijn mede-passagiers. Inmiddels heb ik het idee dat iedereen wel tevreden is met onze ‘nieuwe’ lightrail.

 Station Ternoot - Tien jaar RR
Halte Ternoot in Den Haag

RR_Leidse_Wallen

 RR_Leidse_Wallen
Station Leidse Wallen. Achterstallig onderhoud.
Bij wie ligt de verantwoording: HTM, RandstadRail, Gemeente Zoetermeer?

 Station Oosterheem

 10 jaar RR-Oosterheem
Het station in de laatste uitbreidingswijk van Zoetermeer, Oosterheem. Foto’s Tony van Kreel

 

Reageer op dit artikel