nieuws

Woning zoeken op social media

Architectuur

Woonconsumenten kopen hun huis steeds vaker via internet en bepalen in toenemende mate mede de vormgeving ervan via sociale media. Voor Synchroon reden om als eerste grote ontwikkelaar een zelfstandig e-marketingbedrijf op te richten: YoreM.

Via Facebook, Twitter en Google raken potentiële klanten in een steeds vroeger stadium betrokken bij woningbouwontwikkelingen. Projectwebsites stellen hen in staat te reageren en ontwerpen te liken, waardoor bewonerswensen vormgeving en samenstelling van de wijk mede gaan bepalen. E-marketing versterkt op die manier de mogelijkheden voor co-creatie van klant en ontwikkelaar, constateert woningontwikkelaar Synchroon. “Wat we via sociale media aan reacties binnenkrijgen, verdisconteren wij in het programma van eisen”, zegt regiomanager Hans Bootsma van Synchroon.

Het kan daarbij gaan om grote aantallen potentiële kopers. Recent wisten online marketeers voor een concept met microappartementen in de Houthaven in Amsterdam 550 geïnteresseerden in een week te rekruteren. Ook het klimaatneutrale project Karspelhof in de ‘lastige’ wijk Bijlmer weet door gerichte internetacties aandacht te trekken.

Lees verder op Cobouw.nl

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels