nieuws

Fotowedstrijd ‘De Creatieve Stad’

Architectuur

Hoe ziet een creatieve stad eruit? In ‘The Rise of the Creative Class’ zet socioloog Richard Florida de creatieve klasse neer als de economische motor van de 21e eeuw. In veel steden wordt hierop ingespeeld door het oprichten van stadlabs en broedplaatsen die plaats bieden aan creatieve ondernemers, maar de creatieve klasse is op veel meer plekken zichtbaar. Het Centrum voor Architectuur en Stedenbouw Tilburg (CAST) schreef samen met het Academic Forum van Tilburg University een fotowedstrijd uit met als thema “De Creatieve Stad”.

Fotowedstrijd ‘De Creatieve Stad’

Elke associatie met het thema is welkom volgens CAST: vernieuwende stadsarchitectuur, een originele bestemming voor bestaande plekken of andere manieren waarmee de stad op een creatieve manier vorm en identiteit wordt gegeven. Van een architectonisch hoogstandje in de Randstad tot een klein straatje met bijzonder ateliertjes in Spanje, of van een atypisch gebruik van een oude kerk tot een flashy foto van de creatieve hotspot van een stad.

De winnende foto
Een professionele jury kiest de winnaar, die 250 euro wint en er zijn enkele aanmoedigingsprijzen. De inzendingen worden beoordeeld op verbeelding van het thema, fotografische kwaliteit en originaliteit c.q. creativiteit. De 25 beste inzendingen worden op grootformaat tentoongesteld tijdens een lezing- en discussieavond over de creatieve stad. Na afloop krijgen de geselecteerde fotografen hun foto op grootformaat cadeau. De deadline voor de inzendingen is 6 mei 12 uur.

Voor meer informatie en het wedstrijdreglement zie www.stadslucht.nl of www.castonline.nl.

Actie abonnement de Architect

 

Reageer op dit artikel